Lak is gewoon op kleurnummer te bestellen bij de dealer-automaterialenzaak en anders via het internet of laten mengen bij een spuiter. Bij metallic lak heb je 2 bussen nodig, de kleur en de blanke lak (die 2e geeft de lak glans, , gebruik je die niet blijft je metalic lak mat).
Kleurnummer staat onderaan op je slotplaat op het type-aslast-chassisnummerplaatje (zwarte). Die met het E en 3 cijfers is je kleurnummer. De andere met 3 cijfers is je interieurkleurcode.
Als je die E-code ingeeft met google vind je ook meteen je laknaam.
Heb laatst ook nog 2 spuitbussen via het www besteld, perfect op kleur. (was wel in Duitsland).
Voor het deel onder de bumper is een klein kleurverschil absoluut geen probleem. Door de bumper valt het niet op.
Vergeet niet dat je metallic met een blanke lak nog over dient te spuiten.
Haal voor het makkelijke je bumper er af (dan kun je ook meteen je kokerbalken aan de voorkant met tectyl volspuiten).
Waterpomp is een mogelijke veroorzaker voor het geluid.
Je had het makkelijk kunnen testen door alleen even je V snaar eraf te halen en dan je motor te starten.
Vaak vervang idd je waterpomp meteen met de D-riem. Echter zijn er ook zuinige medemensen onder ons
Bij die oude modelen span je de D-riem met de pomp, een verse waterpomp O-ring heb je zowiezo nodig en daarvoor moet je pomp er dan toch uit.
Haal meteen de boutjes voor de pomp nieuw bij de dealer, vaak zijn die verrot door het gebruik van slecht gereedshap.
Daas je de D-riem er dan toch af hebt liggen, vervang je thermostaat, onderdeeltje van 10 euro en zij gaan na verloop van tijd altijd kapot.
Nu kan je er direkt bij.
Toen ik bij de dealer werkte deden we het standaard bij het vervangen van een D-riem bij een OHC motor.
Als je gas inbouwt zou ik de vulnippel rechts schuin net achter/onder de achterbumper laten plaatsen. Je zult dan wel een steuntje moeten bouwen voor de nippel.
Hierdoor moet je door de knieen bij het vullen maar de aansluiting is compleet uit het zicht en je vulleiding is lekker kort.
Ik vind zo'n vulnippel geen porum op een auto, daarbij begint het rond het gat in het plaatwerk altijd te roesten na verloop van tijd.
Tevens een ringtank nemen die in je reservewielbak past, anders heb je geen kofferbak meer over.