Terug van weggeweest met een Corsa 5-deurs
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
idd, een leuk project.
in een kadett zal het ook wel gaan alleen zul je de rechter chassisbalk aan moeten passen...
het is ook weer is wat anders.
omdat ik al wat corsa-tjes gebouwd heb, dacht ik van laat ik is wat anders proberen.
en omdat ik toch een Opel liefhebber ben, heb ik dus voor een Vectra A gekozen.
in een kadett zal het ook wel gaan alleen zul je de rechter chassisbalk aan moeten passen...
het is ook weer is wat anders.
omdat ik al wat corsa-tjes gebouwd heb, dacht ik van laat ik is wat anders proberen.
en omdat ik toch een Opel liefhebber ben, heb ik dus voor een Vectra A gekozen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
aangezien ik deze week vakantie heb, ben ik toch maar weer begonnen aan de vectra.
allereerst de rest van het interieur eruit gehaald, nadat ik vorige week een begin heb gemaakt.
vandaag begonnen aan de remmerij en vering achter.
remmen van de Saab, verlagingsveren en koni's gemonteerd.
voor
en na
2 griptangen op de remslangen gezet achter, aangezien de remleidingen die ze gemaakt hadden te kort waren.
maar moet deze week toch nog een keer terug voor wat onderdelen, dus laat ik ze alsnog goed maken.
morgen staat er in de planning om z'n huidige 1.6i motor eruit te lepelen, en in het weekend de Saab motor erin te hangen.
allereerst de rest van het interieur eruit gehaald, nadat ik vorige week een begin heb gemaakt.
vandaag begonnen aan de remmerij en vering achter.
remmen van de Saab, verlagingsveren en koni's gemonteerd.
voor
en na
2 griptangen op de remslangen gezet achter, aangezien de remleidingen die ze gemaakt hadden te kort waren.
maar moet deze week toch nog een keer terug voor wat onderdelen, dus laat ik ze alsnog goed maken.
morgen staat er in de planning om z'n huidige 1.6i motor eruit te lepelen, en in het weekend de Saab motor erin te hangen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 20-05-2012 18:18
Erg dik project, teminste eens een keer geen c20xe/let wat je tegenwoordig zo veel ziet.
Maar mag ik vragen waarom je voor een B204 bent gegaan en niet voor een B234 ?
Ik ben aan het uitzoeken of het mogelijk is om zon blok in een C kadett te hangen. En qua prijs maakt het niet veel.
Maar mag ik vragen waarom je voor een B204 bent gegaan en niet voor een B234 ?
Ik ben aan het uitzoeken of het mogelijk is om zon blok in een C kadett te hangen. En qua prijs maakt het niet veel.
Kadett C1 Coupe B230FK - project
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
Ik kon voor weinig een Saab 900NG kopen.
Vandaar dat het deze motor is geworden.
Nog even wat foto's van de laatste update's.
De remmerij van de Saab gemonteerd incl. poten aan de voorzijde.
Allereerst de standaard remmen.
Het verschil tussen de Vectra poten en die van de Saab.
Dit is een veerpootlager van een Saab, maar deze moet vervangen worden door die van de Vectra.
Ook de inzetschokbrekers van de Vectra over moeten zetten in de poten van de Saab, omdat anders het lagertje niet paste.
Schokbrekerstift van de Saab is namelijk dikker.
Zie hier het resultaat.
Vandaar dat het deze motor is geworden.
Nog even wat foto's van de laatste update's.
De remmerij van de Saab gemonteerd incl. poten aan de voorzijde.
Allereerst de standaard remmen.
Het verschil tussen de Vectra poten en die van de Saab.
Dit is een veerpootlager van een Saab, maar deze moet vervangen worden door die van de Vectra.
Ook de inzetschokbrekers van de Vectra over moeten zetten in de poten van de Saab, omdat anders het lagertje niet paste.
Schokbrekerstift van de Saab is namelijk dikker.
Zie hier het resultaat.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21