Corsaatje jaren project.

Het faceliftmodel

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#101 Bericht door Robb » 11-01-2013 20:09

netjes bob! waar had je 2 slechte plekken gevonden?
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#102 Bericht door Bupke » 14-01-2013 20:02

In de rechterwielkast rob. :cry: Agja dadelijk heb een harde corsa :D

Nog een paar foto's gemaakt vandaag.

Vorige week een fijn karretje gemaakt voor de 2.0l :D Nu heb ik gelukkig minder kans dat hij omvalt.

Afbeelding

Afbeelding

En i.p.v ringen heb ik de originele baksteun maar in stukken geslepen en een plaat van 1cm dik van gemaakt. Alleen nog een bus op de draagarm lassen voor de 3de bout.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En heeft iemand ervaring met de het schakelmechanisme? Weet iemand of en hoe ik de kogels er uit krijg? Dat ik dan de 3 delen los heb...

Afbeelding
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#103 Bericht door Gonzo » 14-01-2013 22:26

Bupke schreef:
En heeft iemand ervaring met de het schakelmechanisme? Weet iemand of en hoe ik de kogels er uit krijg? Dat ik dan de 3 delen los heb...

Afbeelding
Ik zou ze er lekker afslijpen en kogelkoppen erop lassen:
Gonzo schreef:
mischa72 schreef:Leuke update. Bekend geluidje, maar dan zonder turbo.
Gonzo schreef: Ook maar 'n zooitje kogelkoppen besteld om diverse schakelmechanieken aan te passen, die van de TR is verkort, maar zwabbert als een kom soep..
Is dat zwabberen een beetje eenvoudig op te lossen of moet er dan een nieuw mechaniek in? Ik kan bij de mijne de pook verdraaien (20-30 graden) als ie in de versnelling staat. Of is dat normaal?

Groeten,
Mischa
Draaien doet ie bij mij ook een beetje, veel draai-speling zou duiden op gammele pook zelf, maar de speling zit hier echt in het mechaniek. Dit is op te lossen door kogelgewrichten te lassen ipv de originele kunststof en rubber verbindingen. Tevens de laatste verbinding voor de bak, dat scharnier blokje vertoont vaak speling bij de pen.

Let op de juiste hoek van de verbindingen voordat je ze er af slijpt, als je verkeerd last kan het zijn dat je de hele slag niet volledig meer kan maken ;)

Ik heb laatst het mechaniek van de hatch aangepast:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#104 Bericht door Bupke » 15-01-2013 09:24

Hee Gonzo dat is een goeie tip..
Maar opzich heeft mijn mechaniek niet zon speling.
Maar ik neem aan dat als je die andere erop wilt lassen mot je dus eerst de juiste graden hebben van waar je kogelkoppen zitten. voordat je het eraf slijpt. Maar hoe kan ik dat weer het beste meten met de kogels erin?? :eek:
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#105 Bericht door Gonzo » 15-01-2013 09:58

Bupke schreef:En heeft iemand ervaring met de het schakelmechanisme? Weet iemand of en hoe ik de kogels er uit krijg? Dat ik dan de 3 delen los heb...

Afbeelding
Op deze foto, de kogel aan de rechterkant er met enig beleid uit trekken (dit vind ik persoonlijk echt een klote ding, hier zit altijd speling in het rubber dat in dat blok zit)
Wat ik heb gedaan om de juiste hoek van de kop vast te leggen is even een kras/streep maken op waar die op bevestigd zit, evenwijdig aan de oude kom. Het komt niet zo heel erg nauw, je mag er wel een paar graden naast zitten ;) Dan de afstand tot het hart even opmeten, kom eraf slijpen en de nieuwe kom op maat slijpen en evenwijdig met de kras er op lassen, een klusje van niks.....

Op deze foto links, probeer een (oude) dunne voelermaat rondom tussen die kunststof pennetjes en het huis te krijgen, dan druk je hem er zo uit... Deze heb ik laten zitten, omdat ze vrij snel stuk gaan en er geen speling op zat...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#106 Bericht door freek corsa » 15-01-2013 11:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik het een tijd terug gedaan.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#107 Bericht door Bupke » 15-01-2013 23:29

Gonzo..
Oke bedankt voor de tip.
Dan zal ik eens gaan kijken dat ik het ook maar ga aanpassen. Als ik toch bezig ben met alles.

Freek....
Die derde bout ga ik ook nog een bus op lassen zodat ik toch met 3 bouten vast kan draaien. Is dat trouwens een steun van een GSI?? Omdat die onderste verstevingplaat origineel is toch? Ik ga mijn arm ook wel dicht lassen denk ik. :roll:
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#108 Bericht door Gonzo » 15-01-2013 23:47

Als je bij een ijzerboer gaat bestellen, de maat van de kogelkop is M10, eventueel die van het bovenste stangetje zijn M8 met een stukkie draadeind ertussen...

Suc6


@Freek, das een handige steun, die ga ik ook maar eens op de turbo bouwen... De gewone 20ne heeft dat niet nodig 8)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#109 Bericht door Bupke » 18-01-2013 08:05

Oke dankje wel Gonzo...
Ik heb het mechaniek uit elkaar en indd de gubburs hebben wat speling.


Afbeelding

En gisteren mijn steun afgemaakt. ik heb hem al vast dicht gelast voor als ik dadelijk met meer vermogen ga rijden. Hoef ik niet weer alles opnieuw te doen. :-P

Afbeelding


Afbeelding

Hij moet wel nog afgewerkt worden
:eek:
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Bupke
Fanatieke Poster
Berichten: 307
Lid geworden op: 22-11-2010 14:49

#110 Bericht door Bupke » 08-02-2013 08:05

Zooo Srry voor de late update... Maar vorige week heb ik onderdelen binnen gekregen... Im so heppy :roll:
Nu kunnen we weer verder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A3”