Corsaatje jaren project.
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 22-11-2010 14:49
In de rechterwielkast rob. :cry: Agja dadelijk heb een harde corsa :D
Nog een paar foto's gemaakt vandaag.
Vorige week een fijn karretje gemaakt voor de 2.0l :D Nu heb ik gelukkig minder kans dat hij omvalt.
En i.p.v ringen heb ik de originele baksteun maar in stukken geslepen en een plaat van 1cm dik van gemaakt. Alleen nog een bus op de draagarm lassen voor de 3de bout.
En heeft iemand ervaring met de het schakelmechanisme? Weet iemand of en hoe ik de kogels er uit krijg? Dat ik dan de 3 delen los heb...
Nog een paar foto's gemaakt vandaag.
Vorige week een fijn karretje gemaakt voor de 2.0l :D Nu heb ik gelukkig minder kans dat hij omvalt.
En i.p.v ringen heb ik de originele baksteun maar in stukken geslepen en een plaat van 1cm dik van gemaakt. Alleen nog een bus op de draagarm lassen voor de 3de bout.
En heeft iemand ervaring met de het schakelmechanisme? Weet iemand of en hoe ik de kogels er uit krijg? Dat ik dan de 3 delen los heb...
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
Ik zou ze er lekker afslijpen en kogelkoppen erop lassen:
Gonzo schreef:Draaien doet ie bij mij ook een beetje, veel draai-speling zou duiden op gammele pook zelf, maar de speling zit hier echt in het mechaniek. Dit is op te lossen door kogelgewrichten te lassen ipv de originele kunststof en rubber verbindingen. Tevens de laatste verbinding voor de bak, dat scharnier blokje vertoont vaak speling bij de pen.mischa72 schreef:Leuke update. Bekend geluidje, maar dan zonder turbo.
Is dat zwabberen een beetje eenvoudig op te lossen of moet er dan een nieuw mechaniek in? Ik kan bij de mijne de pook verdraaien (20-30 graden) als ie in de versnelling staat. Of is dat normaal?Gonzo schreef: Ook maar 'n zooitje kogelkoppen besteld om diverse schakelmechanieken aan te passen, die van de TR is verkort, maar zwabbert als een kom soep..
Groeten,
Mischa
Let op de juiste hoek van de verbindingen voordat je ze er af slijpt, als je verkeerd last kan het zijn dat je de hele slag niet volledig meer kan maken ;)
Ik heb laatst het mechaniek van de hatch aangepast:
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 22-11-2010 14:49
Hee Gonzo dat is een goeie tip..
Maar opzich heeft mijn mechaniek niet zon speling.
Maar ik neem aan dat als je die andere erop wilt lassen mot je dus eerst de juiste graden hebben van waar je kogelkoppen zitten. voordat je het eraf slijpt. Maar hoe kan ik dat weer het beste meten met de kogels erin??
Maar opzich heeft mijn mechaniek niet zon speling.
Maar ik neem aan dat als je die andere erop wilt lassen mot je dus eerst de juiste graden hebben van waar je kogelkoppen zitten. voordat je het eraf slijpt. Maar hoe kan ik dat weer het beste meten met de kogels erin??
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
Op deze foto, de kogel aan de rechterkant er met enig beleid uit trekken (dit vind ik persoonlijk echt een klote ding, hier zit altijd speling in het rubber dat in dat blok zit)
Wat ik heb gedaan om de juiste hoek van de kop vast te leggen is even een kras/streep maken op waar die op bevestigd zit, evenwijdig aan de oude kom. Het komt niet zo heel erg nauw, je mag er wel een paar graden naast zitten ;) Dan de afstand tot het hart even opmeten, kom eraf slijpen en de nieuwe kom op maat slijpen en evenwijdig met de kras er op lassen, een klusje van niks.....
Op deze foto links, probeer een (oude) dunne voelermaat rondom tussen die kunststof pennetjes en het huis te krijgen, dan druk je hem er zo uit... Deze heb ik laten zitten, omdat ze vrij snel stuk gaan en er geen speling op zat...
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 22-11-2010 14:49
Gonzo..
Oke bedankt voor de tip.
Dan zal ik eens gaan kijken dat ik het ook maar ga aanpassen. Als ik toch bezig ben met alles.
Freek....
Die derde bout ga ik ook nog een bus op lassen zodat ik toch met 3 bouten vast kan draaien. Is dat trouwens een steun van een GSI?? Omdat die onderste verstevingplaat origineel is toch? Ik ga mijn arm ook wel dicht lassen denk ik.
Oke bedankt voor de tip.
Dan zal ik eens gaan kijken dat ik het ook maar ga aanpassen. Als ik toch bezig ben met alles.
Freek....
Die derde bout ga ik ook nog een bus op lassen zodat ik toch met 3 bouten vast kan draaien. Is dat trouwens een steun van een GSI?? Omdat die onderste verstevingplaat origineel is toch? Ik ga mijn arm ook wel dicht lassen denk ik.
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 22-11-2010 14:49
Oke dankje wel Gonzo...
Ik heb het mechaniek uit elkaar en indd de gubburs hebben wat speling.
En gisteren mijn steun afgemaakt. ik heb hem al vast dicht gelast voor als ik dadelijk met meer vermogen ga rijden. Hoef ik niet weer alles opnieuw te doen. :-P
Hij moet wel nog afgewerkt worden
:eek:
Ik heb het mechaniek uit elkaar en indd de gubburs hebben wat speling.
En gisteren mijn steun afgemaakt. ik heb hem al vast dicht gelast voor als ik dadelijk met meer vermogen ga rijden. Hoef ik niet weer alles opnieuw te doen. :-P
Hij moet wel nog afgewerkt worden
:eek:
Corsa A 1.2S '87
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...
Corsa A 1.4 > 2.0 '91
How low can you go...