Harness bar corsa a
-
- Starter
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24-07-2011 12:38
Harness bar corsa a
Het was een gepriegel... Maar hij zit er in!
Ik heb tot nu toe geen andere corsa a-tjes gezien met een harness bar,
ben ik misschien de eerste?
Ik heb tot nu toe geen andere corsa a-tjes gezien met een harness bar,
ben ik misschien de eerste?
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
-
- Starter
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24-07-2011 12:38
Dient voornameijk voor het juist bevestigen van je 3/4 punts gordels (juiste hoek & zo kort mogelijk riem lengte)pastry schreef:ik heb het inderdaad nog nooit gezien. wat is het doel van die harmness bar?
En, ik vindt het wel leuk uitzien! :-D
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
-
- Starter
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24-07-2011 12:38
insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig
Ik heb me hier aan gehouden:
Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?
Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?
Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
-
- Starter
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24-07-2011 12:38
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Mooi systeem.
Een andere optie was een buis direct op de juiste hoogte in de hoofdbeugel te lassen. Daarmee heb je hetzelfde effect met bijkomend voordeel dat je gordels nog korter zijn.
Voordeel van dit systeem is dat je niets hoeft te lassen. Waar heb je die vandaan?
Bij velen zitten de gordels die over de schouder gaan in een te grote hoek naar beneden. Bij een crash kan dit tot gevolg hebben dat je rugwervels in elkaar worden gedrukt.
Een andere optie was een buis direct op de juiste hoogte in de hoofdbeugel te lassen. Daarmee heb je hetzelfde effect met bijkomend voordeel dat je gordels nog korter zijn.
Voordeel van dit systeem is dat je niets hoeft te lassen. Waar heb je die vandaan?
Bij velen zitten de gordels die over de schouder gaan in een te grote hoek naar beneden. Bij een crash kan dit tot gevolg hebben dat je rugwervels in elkaar worden gedrukt.
-
- Starter
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24-07-2011 12:38
Ze zijn online te bestellen via Cipher Auto:
http://www.cipherauto.com/Harness-Bar/U ... 3hqnn0hq57
Via Sonic Motor:
http://www.sonicmotor.com/Seat-Belt-Har ... s/8240.htm
En natuurlijk ebay:
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... =2&_sop=15
http://www.cipherauto.com/Harness-Bar/U ... 3hqnn0hq57
Via Sonic Motor:
http://www.sonicmotor.com/Seat-Belt-Har ... s/8240.htm
En natuurlijk ebay:
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... =2&_sop=15
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer
-
- Forum junkie
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 20-09-2010 20:23
bij ons in het stockcarracen moet de gordel licht naar beneden lopen of tot maximaal 20° naar beneden, maar zeker niet omhoog.krsa2000 schreef:insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig
Ik heb me hier aan gehouden:
Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?
Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?
Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
wat betreft de gordels rond de buis, deze kunnen bewegen over de buis wat slijtplekken tot gevolg kan hebben. dit word een zwak punt waarbij de gordel kan breken bij een crash