Jambon's '85er A1 1.0LS

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#141 Bericht door Hakkie » 26-02-2014 00:47

8) yes winnaar
Afbeelding

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#142 Bericht door Jambon » 27-02-2014 21:23

Welke uitlaat zouden jullie adviseren? Het is de bedoeling dat de auto netjes RDW gekeurd wordt... :eek:

En een AFR aansluiten... Kan dat met een gewone lambda sonde? Of moet je dan zo'n dure wide band hebben? Of zeggen jullie dat het helemaal dikke onzin is met carb's?

sylvester1
Senior member
Berichten: 1284
Lid geworden op: 30-08-2008 23:02

#143 Bericht door sylvester1 » 28-02-2014 07:19

qua uitlaat zou ik kiezen voor een spaghetti overgaan naar een 2 inch pijp dan een goede tussendemper(simons) daarna door naar achter 2 inch en dan een goede einddemper, einddemper kan een simons demper zijn waar je netjes een sierstuk op last.

Dit maakt compleet een net beschaaft geluid, maar zorg wel voor de juiste flow.

Maar misschien zijn er mensen met andere ideeën.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#144 Bericht door max » 28-02-2014 09:11

Een AFR is altijd goed om te zien dat je motor niet te mager loopt.
Met een gewone kan het ook maar die is niet zo nauwkeurig, daarbij als je er een hebt met 1 draad duurt het behoorlijk lang voor hij warm is, daar is een 3 draads al beter daar die de sensor voorverwarmt

Bij een carburateur zul je echter zien dat hij erg veel heen en weer zal springen tussen mager en vet. Een carburateur is simpelweg geen injectie waarbij je motor continu gecorrigeerd word door de computer.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#145 Bericht door Jambon » 28-02-2014 21:20

Ik heb er een RVS spaghetti bij idd. Simons dempers gebruiken en zelf een uitlaat bakken dus voor 't beste resultaat?

Heb nog wel een lambda gat in de het spruitstuk, dus daar zou ik zo een driedraads van een andere auto in kunnen schroeven en dan zo'n AFR van autostyle ofzo aan kunnen hangen toch? Heb ik iig een (goedkope) indicatie.

En hoe zit dat met de steunen? Er zit een F13/15 bak achter met gewone assen. Moet ik dan alsnog de 12mm spacer tussen de achterste baksteun hebben?
EDIT: Al gevonden dat er geen spacer nodig is omdat de bak origineel blijft.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#146 Bericht door max » 01-03-2014 07:17

Met de lambda kun je dat zo doen.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#147 Bericht door Jambon » 01-03-2014 08:26

Top, Thnx!

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#148 Bericht door Jambon » 08-03-2014 18:31

Upje.

Inmiddels Is het blok eruit. Ook is de uitlaat eronderuit en de hele voorwielophanging. Ook vandaag 'de deuk' gemaakt met dank aan Freek! wors

Foto van de deuk, inmiddels netjes afgelast. Ik heb niet alleen een deuk geslagen, heb de balk eerst losgeslepen zodat het er wat strakker uit ziet.
Afbeelding

Verder vergeten foto's te maken... :eek:

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#149 Bericht door Jambon » 15-03-2014 16:09

Zo, weer wat opgeschoten, onderstel eronderuit, en GSI onderstel helemaal schoongemaakt en in de verf gezet. Tank ook laten zakken en in de verf gezet, want ben nou toch bezig. Ontluchtingslang was totaal vergaan. Nieuwe 8mm slangen en leidingen besteld voor de tank.
Volgende stap is wat herstelwerk aan het achterpaneel (roest) en de tank en achterwielophanging terugplaatsen en een plekje zoeken waar ik de brandstofpomp kwijt kan. Vooralsnog kan ik nog niet echt een mooi plekje vinden namelijk, waar hij een beetje veilig hangt. Motorsteunen vullen, liggen al schoon in de keuken. Als dat allemaal klaar is ga ik naar de motorruimte, deze moet nog even in kleur gespoten worden, er komt nog een grotere HRC van een 15TD. Ook moet ik m'n remschijven nog laten afdraaien, deze hebben wat roest. Nieuwe remblokken, fusee- en stuurkogels en voorwiellagers bestel ik volgende maand als er weer geld is :eek: Daarna sparen voor een uitlaatsysteem en kan ik het blok gaan hangen. :D Planning is om voor begin juni alles klaar te hebben, want de 12e loopt de schorsing af. Helaas ga ik DAF niet redden, ik ben dan op vakantie met de hele familie... :(

Nog een paar plaatjes bij het hele gelul:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kootje
Fanatieke Poster
Berichten: 450
Lid geworden op: 24-01-2010 17:26

#150 Bericht door kootje » 16-03-2014 10:43

Goed bezig! :D
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”