Corsa 1.2s 1986: QSP Stuurtje
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40
Bedankt voor de tip, ga ik morgen even checken. Ben er ook achter gekomen dat ik een redelijk domme fout gemaakt heb. Heb te weinig KVS toegevoegd. Zat constant met 3liter in mijn hoofd, terwijl dit 6.3 moet zijn. Het zou best wel eens kunnen zijn dat ik de waterpomp droog aan het draaien was. Gelukkig maar heel even laten lopen. Morgen gauw bijvullen:)
En ook hier; Al doende leert men
Daarnaast sluit mijn uitlaat niet lekker af tussen spruitstuk-voorpijp. Heb namelijk de oude metalen pakking herbruikt. Morgen maar even een nieuwe of vloeibare tussen doen, gaat hij waarschijnlijk ook weer wat stabieler van lopen
En ook hier; Al doende leert men
Daarnaast sluit mijn uitlaat niet lekker af tussen spruitstuk-voorpijp. Heb namelijk de oude metalen pakking herbruikt. Morgen maar even een nieuwe of vloeibare tussen doen, gaat hij waarschijnlijk ook weer wat stabieler van lopen
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
zou er een nieuwe tussen doen , want vloeibare pakking en een hete uitlaat zijn niet de meest ideale combinatie en een nieuwe metalen kost maar een paar euro en heb je jaren plezier van
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40
Dankje voor je tip! Inmiddels vervangen, wereld van verschil :D. Vandaag laatste dingen gedaan. KVS op niveau gebracht en de uitlaat dus luchtdicht gemonteerd. Daarnaast carburateur afgesteld. Loopt een stuk regelmatiger en rustiger nu!
Daarnaast even de -60mm veren gemonteerd:
Best nog wel wat verschil met de veren die er onder zaten.
Ook de bumperlip gemonteerd. Totaalplaatje:
Daarnaast even de -60mm veren gemonteerd:
Best nog wel wat verschil met de veren die er onder zaten.
Ook de bumperlip gemonteerd. Totaalplaatje:
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 03-04-2011 14:40
Inmiddels nog even de laatste hand laggen aan wat dingen. Zo ben ik nu bezig met het afstellen van de koppelingskabel. Ik heb echter geen idee hoe ik dit juist doe, de haynes manual zegt namelijk dat deze ''self-adjusting'' is. Voor mijn gevoel staat echter het koppelingspedaal vrij ver naar boven/voren toe. Kan iemand dit bevestigen of vertellen hoe ik hem goed afgesteld krijg?
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Blokje op het uiteinde van de koppelingskabel zou je een heul stuk naar buiten kunnen draaien (dus richting het eind van het draadeind). Je moet de vork van de koppeling op de bak een centimeter kunnen speling geven tot ie de drukgroep raakt, dan zit ie meestal op een begin positie zodat je 'm beter kan afstellen en de koppeling over het hele pedaal kan gebruiken.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR