Aapjes GSi en TR project topic
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Erg fijn om het wiel niet uit te hoeven vinden, kan ik ook beginnen Denk dat ik ook de trekhaak maar ga monteren aan de achterkant! Scheelt een hoop gedoe en het is goed stevig
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Zal nog wel effe de grove afmetingen noteren. Maar wat ik gedaan heb is de borg pin in de motorbok verstelbaar gemaakt op 10cm zo kan je 'm aan weerzijde gelijkmatig opkrikken zonder het frame te veel te flexen.
Kijk wel bij het aanschaffen van de motorbokken uit... Sommige staan in een lichte hoek erin... Wat je niet wil, want hij moet kaarsrecht kunnen draaien.
Die van Datona.nl zijn goed geschikt hiervoor. Maar het staal is erg licht.... Niet echt dikke kokerbalken zoals m'n oudere motorbok. Als je de beschikking hebt over goede wieltjes, paar metertjes kokerbalk, kan je uiteraard zelf ook een spit in elkaar bakken ipv. motorbokken gebruiken
Onder de TR komt uiteindelijk deze trekhaak toch... Ik ga 'm wel afneembaar maken, maar de balk gaat blijven zitten. De trekhaak die je ziet op de foto is gloednieuw en heeft nog nooit onder een auto gezeten. Voordat ik ermee de weg op ga zal ik'm dan nog effe beter coaten. Want de transportlak die erop zit is echt lachwekkend. Geen wonder dat ze altijd knetterverroest zijn.
Je zou ook een beugel kunnen vast lassen aan een oude achteras. En wat kokerbalken gebruiken als schokdemper vervanger. Heb je ook een super stevige ophanging... Of tijdelijk een paar beugels vastlassen aan de chassisbalken
Kijk wel bij het aanschaffen van de motorbokken uit... Sommige staan in een lichte hoek erin... Wat je niet wil, want hij moet kaarsrecht kunnen draaien.
Die van Datona.nl zijn goed geschikt hiervoor. Maar het staal is erg licht.... Niet echt dikke kokerbalken zoals m'n oudere motorbok. Als je de beschikking hebt over goede wieltjes, paar metertjes kokerbalk, kan je uiteraard zelf ook een spit in elkaar bakken ipv. motorbokken gebruiken
Onder de TR komt uiteindelijk deze trekhaak toch... Ik ga 'm wel afneembaar maken, maar de balk gaat blijven zitten. De trekhaak die je ziet op de foto is gloednieuw en heeft nog nooit onder een auto gezeten. Voordat ik ermee de weg op ga zal ik'm dan nog effe beter coaten. Want de transportlak die erop zit is echt lachwekkend. Geen wonder dat ze altijd knetterverroest zijn.
Je zou ook een beugel kunnen vast lassen aan een oude achteras. En wat kokerbalken gebruiken als schokdemper vervanger. Heb je ook een super stevige ophanging... Of tijdelijk een paar beugels vastlassen aan de chassisbalken
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Ik zit ook eigenlijk niet te wachten om gaten te boren voor een trekhaak, maar ik kan ze er na gewoon weer dicht lassen dat wel Trekhaak heb ik nog wel liggen van mijn oude hatchback
Ik ga het niet met motorbokken doen maar inderdaad wat zelf knutselen. Heb ook al wielen liggen alleen even zien of deze genoeg gewicht aan kunnen, of ik monteer er gewoon meerdere want heb er toch genoeg
Aan de achteras is voor mij geen optie, aangezien ik deze juist aan wil passen om zo laag mogelijk te gaan
Trouwens een aantal afmetingen stel ik zeker op prijs!
Ik ga het niet met motorbokken doen maar inderdaad wat zelf knutselen. Heb ook al wielen liggen alleen even zien of deze genoeg gewicht aan kunnen, of ik monteer er gewoon meerdere want heb er toch genoeg
Aan de achteras is voor mij geen optie, aangezien ik deze juist aan wil passen om zo laag mogelijk te gaan
Trouwens een aantal afmetingen stel ik zeker op prijs!
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Olielampje ging aan....
Geen twijfel dat de motor niks verbruikt. Dus 1 blik op de carterpan: OLIE.
Dus op de operatietafel staat:
Oorzaak?
Nu na de verhuizing de eerste grote klus dus aan de auto's in m'n nieuwe werkplaats :)
Denk alleen dat ik wat dingen ga veranderen... Om wat makkelijker 't gereedschap te kunnen grijpen :)
Geen twijfel dat de motor niks verbruikt. Dus 1 blik op de carterpan: OLIE.
Dus op de operatietafel staat:
Oorzaak?
Nu na de verhuizing de eerste grote klus dus aan de auto's in m'n nieuwe werkplaats :)
Denk alleen dat ik wat dingen ga veranderen... Om wat makkelijker 't gereedschap te kunnen grijpen :)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18