Corsa A1 C20XE-Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Corsa A1 C20XE-Turbo
Hallo, mijn naam is Freek. In dit topic zal ik bijhouden wat ik allemaal aan dit project doe.
Wat is dit project?
Het gaat hier om een Opel Corsa A1 die door de vorige eigenaar is omgebouwd naar C20LET.
De ombouw is bij de RDW goed gekeurd.
De vorige eigenaar (Sjoerd-Willem) heeft de corsa A onder andere gebruikt voor dragraces.
Zijn record was: 11,993 seconden over de 1/4 mile
http://www.dragracelist.de/Klasse-Europa-FWD.htm
Ik heb de auto gekocht zonder de motor en versnellingsbak.
Mijn doel is niet om dit record te verbeteren. Ik wil graag veel plezier op straat hebben.
En veel dingen leren over het veel vermogen maken met de standaard Opel onderdelen.
Vandaag heb ik een F18 versnellingsbak aan een opnieuw opgebouwde C20XE gehangen. Hiertussen heb ik een starre 5 puck sinterbronskoppelingsplaat met een standaard C20XE drukgroep gebruikt.
Vragen? Stel ze gerust.
Ik heb de plastic kogelkop vervangen door een stalen versie omdat ik in het verleden hier problemen mee heb gehad.
De achterste motorsteun heb ik met 3 bouten vast gemaakt, omdat ik in het verleden al eens gebroken en kromme bouten heb gehad, toen dit met 2 bouten vast zat.
Wat is dit project?
Het gaat hier om een Opel Corsa A1 die door de vorige eigenaar is omgebouwd naar C20LET.
De ombouw is bij de RDW goed gekeurd.
De vorige eigenaar (Sjoerd-Willem) heeft de corsa A onder andere gebruikt voor dragraces.
Zijn record was: 11,993 seconden over de 1/4 mile
http://www.dragracelist.de/Klasse-Europa-FWD.htm
Ik heb de auto gekocht zonder de motor en versnellingsbak.
Mijn doel is niet om dit record te verbeteren. Ik wil graag veel plezier op straat hebben.
En veel dingen leren over het veel vermogen maken met de standaard Opel onderdelen.
Vandaag heb ik een F18 versnellingsbak aan een opnieuw opgebouwde C20XE gehangen. Hiertussen heb ik een starre 5 puck sinterbronskoppelingsplaat met een standaard C20XE drukgroep gebruikt.
Vragen? Stel ze gerust.
Ik heb de plastic kogelkop vervangen door een stalen versie omdat ik in het verleden hier problemen mee heb gehad.
De achterste motorsteun heb ik met 3 bouten vast gemaakt, omdat ik in het verleden al eens gebroken en kromme bouten heb gehad, toen dit met 2 bouten vast zat.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
De kunststof blokjes zijn door de leeftijd nogal bros, hierdoor kunnen ze breken.sylvester1 schreef:Hallo freek,
Netjes dat je jezelf even voorstelt :P
Ben benieuwd wat dit topic gaat worden :)
Wat was jou ervaring met kunstof kogelkopje, misschien dat ik dat probleem bij mij ook voor kan zijn.
Grt
Aangezien ik probeer alle speling weg te werken, heb ik ervoor gekozen deze door een stalen versie te vervangen.
Misschien doe ik die andere morgen ook nog.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Vraag het hem ;)prs schreef:ben benieuwd feek!
is sw met zijn corsa project gestopt? want ik meen toch dat hij destijds een nieuwe motor aan het bouwen was?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb de andere kogelkop van het schakelmechanisme ook vervangen door staal.
Omdat deze andersom gemonteerd is, heb ik er een afwater gaatje in gemaakt. Het originele plastic aan de bovenkant heb ik laten zitten om te voorkomen dat er veel vuil in de kogelkop komt te staan.
Omdat deze andersom gemonteerd is, heb ik er een afwater gaatje in gemaakt. Het originele plastic aan de bovenkant heb ik laten zitten om te voorkomen dat er veel vuil in de kogelkop komt te staan.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk