voyageboy's corsatje met nieuwere technieken
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
ja dat is ook gaaf edwin maar dit moet een cruiser worden.
heb voor de monster vibe de tr :W
@corsa_gsi ja naar een paar keer onderzoeken kwam ik daar dus ook achter. die zijn toch standaard geleverd in de corsa? zou het wel een stuk makkelijker maken. een XEP trouwens
ook het lassen wil niet helemaal lukken zoals jullie kunnen zien, heb al een heel gesprek met aapje hierover gehad. dus ook gaan we is kijken voor een ander apparaat.
heb voor de monster vibe de tr :W
@corsa_gsi ja naar een paar keer onderzoeken kwam ik daar dus ook achter. die zijn toch standaard geleverd in de corsa? zou het wel een stuk makkelijker maken. een XEP trouwens
ook het lassen wil niet helemaal lukken zoals jullie kunnen zien, heb al een heel gesprek met aapje hierover gehad. dus ook gaan we is kijken voor een ander apparaat.
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Ik zou eerst zeggen, kom even langs. Oefenen met mijn apparaat, weet je waarop je moet letten bij het kopen van een andere machine en of je 't met een beter stuk gereedschap wel onder de knie krijgt.voyageboy schreef:ja dat is ook gaaf edwin maar dit moet een cruiser worden.
heb voor de monster vibe de tr :W
@corsa_gsi ja naar een paar keer onderzoeken kwam ik daar dus ook achter. die zijn toch standaard geleverd in de corsa? zou het wel een stuk makkelijker maken. een XEP trouwens :D
ook het lassen wil niet helemaal lukken zoals jullie kunnen zien, heb al een heel gesprek met aapje hierover gehad. dus ook gaan we is kijken voor een ander apparaat.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
heb even de corsa a steunen kunnen passen, de voorste op de bak gaat prima maar de achterste past niet.
het onderste steuntje van het schakelmechaniek zit tegen de motor in en dan past de onderste bout er nog niet eens in, dus motorsteunen maken word het nog niet
het onderste steuntje van het schakelmechaniek zit tegen de motor in en dan past de onderste bout er nog niet eens in, dus motorsteunen maken word het nog niet
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Kan je niet gewoon het schakelhoedje wisselen met een std. Corsa A hoedje?voyageboy schreef:heb even de corsa a steunen kunnen passen, de voorste op de bak gaat prima maar de achterste past niet.
het onderste steuntje van het schakelmechaniek zit tegen de motor in en dan past de onderste bout er nog niet eens in, dus motorsteunen maken word het nog niet :eek:
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
dat past niet helemaal maar na wat worstelen misschien wel (kom ik zo op terug)Aapje schreef: Kan je niet gewoon het schakelhoedje wisselen met een std. Corsa A hoedje?
eerst bij het begin:
de motor eronder geschoven (meer is het ook echt niet)
waarnaar het een hele tijd heeft stil gelegen, door een TR :o
in de tussentijd nog wel de wielen opgehaald waar ik altijd al van droomde
en waarmee het dus vast staat dat de auto voorzien word van 5gaats.
wat nog even wat uitzoek werk behoeft.
de achterste steun moest ik aanpassen waar ik helaas geen foto's van heb.
maar een stuk van het lipje aan de bakkant zat in de weg en ook het onderste stukje van het schakelmechaniek, verder nog niet gepast aangezien ik de steun er eerst in wil hebben voor de motor zodat ik het carresorie "af kan maken".
gelukkig ondertussen de 2 standaard corsa a steunen vast kunnen maken (de achterste met lichte modificatie dus) en alles past perfect verder. ik hoef geen chassisbalken te verzagen.
helaas wel de laatste steun moeten aanpassen maar hij past.
er past een vol pakje vloei tussendoor (had nix anders waarmee ik kon meten :W )
nou alleen nog het bepalen hoe de motorsteun eruit gaat zien en hoe compact die word enzovoort enzovoort.
zoals waar laten het rubber: hier?
of toch wat meer hier (naar de motor toe zodat we ruimte hebben om langs de steun te gaan met eventueel draden en luchtslangen. maar moeilijker om de steun vast te draaien
ook heb daarbij dus 1 boutgat moeten afsliijpen om hem langs de chassisbalk te kunnen draaien bij demontage, daardoor houd je dit over:
(ook kan je op deze foto zien hoe mooi het past :oops: )
ga ik die 3de bout nou ergens anders toevoegen of niet?
hier? of daar?:
toen begon de buurjongen (de polo) langzaam met wat dingen passen en meten, en toen vond ik dat ook even nodig alleen deed ik het iets uitgebreider:
natuurlijk moest ik allemaal even uitmeten met een recht liggende motor in een rechtliggende auto toen kwam ik tot de conclusie:
zowel de motor als de chassisbalken lagen op de grond :W :W
en dan zie je: ooh wacht de buurman staat nog best hoog (alles op de polo zit nog los :P
ik ga jullie weer op de hoogte houden aangezien er weer lichtelijk schot in de zaak komt, tips en tricks zijn altijd welkom.
en i keep u posted
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
heel rustig hebben we ook nog wat aan deze gedaan :-D .
heb het gewoon erg druk en tussendoor projecten waardoor deze helaas nogal achter blijft. :-D
maar:
en dat zonder krikken of bokjes :W
wat betekend:
er is een motorsteun gemaakt.
heb eerst een corsa b steun in het chassis genmaakt (helaas geen foto van)
en toen ben ik met staal gaan passen en meten.
het begon zo:
toen waren de 2 onderste bouten tekort maar ik kon niet dichter naar het blok met de hele steun want dan zou ik niet uitkomen met de chassis steun.
dus toen een dubbele plaat aan de achterzijde gemaakt, en de 2 onderste verzonken in de plaat, aangezien ik dat een stuk nette vond de bovenste ook maar verzonken na wat verstevegingsplaten aangebracht te hebben en het inelkaar geprikt te hebben krijg je dan dit:
dan gaan we in de auto "opperen" en dan komen we zo uit:
hij is nog niet mooi dat weet ik, maar aangezien ik niet weet of ik hem nog moet aanpassen voor iets of een kabel er aan vast moet maken of wat dan ook wil ik hem ook nog niet afmaken.
en de motor gaat toch nog gereviseerd worden voor die er echt in gaat.
maar hij hangt! :D
compleet plaatje.
nu gaan we zorgen dat die rolt (en even het laswerk vervolgen).
ook ga ik er een andere versnellingsbak achter hangen aangezien dit allemaal elektronisch is en de "oudere" bakken gewoon plug en play is voor de a corsa. maar dat is nu nog niet het belangrijkste.
aangezien we naar een andere loods moeten binnenkort zal ik eerst moeten zorgen dat die te vervoeren is dus , wielen enzo er weer onder.
(en dan bedenk ik me nu net dat ik alles voor corsa a verkocht heb behalve de airride en de remmen set :W :-D :( )
heb het gewoon erg druk en tussendoor projecten waardoor deze helaas nogal achter blijft. :-D
maar:
en dat zonder krikken of bokjes :W
wat betekend:
er is een motorsteun gemaakt.
heb eerst een corsa b steun in het chassis genmaakt (helaas geen foto van)
en toen ben ik met staal gaan passen en meten.
het begon zo:
toen waren de 2 onderste bouten tekort maar ik kon niet dichter naar het blok met de hele steun want dan zou ik niet uitkomen met de chassis steun.
dus toen een dubbele plaat aan de achterzijde gemaakt, en de 2 onderste verzonken in de plaat, aangezien ik dat een stuk nette vond de bovenste ook maar verzonken na wat verstevegingsplaten aangebracht te hebben en het inelkaar geprikt te hebben krijg je dan dit:
dan gaan we in de auto "opperen" en dan komen we zo uit:
hij is nog niet mooi dat weet ik, maar aangezien ik niet weet of ik hem nog moet aanpassen voor iets of een kabel er aan vast moet maken of wat dan ook wil ik hem ook nog niet afmaken.
en de motor gaat toch nog gereviseerd worden voor die er echt in gaat.
maar hij hangt! :D
compleet plaatje.
nu gaan we zorgen dat die rolt (en even het laswerk vervolgen).
ook ga ik er een andere versnellingsbak achter hangen aangezien dit allemaal elektronisch is en de "oudere" bakken gewoon plug en play is voor de a corsa. maar dat is nu nog niet het belangrijkste.
aangezien we naar een andere loods moeten binnenkort zal ik eerst moeten zorgen dat die te vervoeren is dus , wielen enzo er weer onder.
(en dan bedenk ik me nu net dat ik alles voor corsa a verkocht heb behalve de airride en de remmen set :W :-D :( )
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
nou daar zijn we weer. wat is er gebeurd aan de corsa? eigenlijk helemaal nix :oops:
heb wat persoonlijk isseus wat voor gaat!
gaat nu wel weer de goede kant op, maar er is wel ander goed nieuws!
na er keihard voor gewerkt te hebben:
57m2 voor ons 3e waar we zeker goed met de ruimte om moeten gaan maar strax met een polo en een corsa (als die lompe audi weer rijd moet het zeker lukken!) komen nog 2 bruggen in.
maar ook die zijn duur net als de autos :o
en houten palen van 3 meter halen in een golf 2 gaat prima met ze 2e...
alleen zit de bijrijder niet heel comfortabel.
stoel achterover gelegd heb erop gelegd en de hoedenplank erbij... maar wel ze riem om! :-D
maar zoals te zien is is die polo dus al naar de loods,
dus kon ik de corsa even lekker breed neer zetten en dat doen we dan ook!
dan zie ik deze kant ook nog is!
ooh wacht ik ben nog wel langs leon geweest (3 keer in de laatste maanden)
maar heb alleen maar deze foto van wat ik gehaald heb :W
maar er gaat als het wil weer wat schot in komen als het beetje meezit.
dus even volhouden, het word spannender :P
heb wat persoonlijk isseus wat voor gaat!
gaat nu wel weer de goede kant op, maar er is wel ander goed nieuws!
na er keihard voor gewerkt te hebben:
57m2 voor ons 3e waar we zeker goed met de ruimte om moeten gaan maar strax met een polo en een corsa (als die lompe audi weer rijd moet het zeker lukken!) komen nog 2 bruggen in.
maar ook die zijn duur net als de autos :o
en houten palen van 3 meter halen in een golf 2 gaat prima met ze 2e...
alleen zit de bijrijder niet heel comfortabel.
stoel achterover gelegd heb erop gelegd en de hoedenplank erbij... maar wel ze riem om! :-D
maar zoals te zien is is die polo dus al naar de loods,
dus kon ik de corsa even lekker breed neer zetten en dat doen we dan ook!
dan zie ik deze kant ook nog is!
ooh wacht ik ben nog wel langs leon geweest (3 keer in de laatste maanden)
maar heb alleen maar deze foto van wat ik gehaald heb :W
maar er gaat als het wil weer wat schot in komen als het beetje meezit.
dus even volhouden, het word spannender :P
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02-06-2016 11:01
en helaas ben ik alsnog te druk met andere (of voor andere).
de loods word alweer een andere (van 57m2 gaan we naar 110m2.
wat dus nogal een voorbereiding is en aangezien we daar KVK gaan en proberen er een echt bedrijf van te maken proberen we nu al klusjes binnen te halen.
dus vandaar dat dit alsnog stilstaat, nou heb ik ook nog een astra die werk behoeft en een TR die ik "even onder handen" wil nemen.
dus vandaar dat het alsnog heel langzaam gaat maar er is vooruit gang
de loods word alweer een andere (van 57m2 gaan we naar 110m2.
wat dus nogal een voorbereiding is en aangezien we daar KVK gaan en proberen er een echt bedrijf van te maken proberen we nu al klusjes binnen te halen.
dus vandaar dat dit alsnog stilstaat, nou heb ik ook nog een astra die werk behoeft en een TR die ik "even onder handen" wil nemen.
dus vandaar dat het alsnog heel langzaam gaat maar er is vooruit gang
corsa 86 z16xep air project
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje
corsa TR 83 V6 "low" buck
kadett c1 sedan swinger daily dingetje