opel corsa b , circuit ( vrij rijden )
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 03-05-2017 17:07
Daar lijkt t wel op ja.
Maar ik denk dat je prima weg komt met je standaard assen Chris, ik rij met een xe met een dunne lange as en een gelaste korte as. 1 dikke kineet aan de bakzijde van de korte en voor de rest allemaal kleintjes. Nagenoeg geen torque-steer. En ik denk sowieso dat dit bij een sprint veel gevoeliger is als bij een circuitdag ivm je altijd al een gangetje hebt en nooit vanuit stilstand hoeft op t trekken. Ik merkte wel dat ik met Mn oude asjes vreselijk veel torque steer had. De conclusie daarvan is dat er heel veel speling op de homokineten zat (inwendig). Dus ik zou zorgen dat alles in orde is en dan zou ik me niet teveel druk maken over een gedeelde as ofniet. Wat ik ook had gedaan is de rubbers van het stuurhuis vervangen door stijvere. Dit kan ook wat torque steer verminderen, maar zoveel verschil in hardheid was t ook weer niet. Alleen fris zegmaar.
Maar ik denk dat je prima weg komt met je standaard assen Chris, ik rij met een xe met een dunne lange as en een gelaste korte as. 1 dikke kineet aan de bakzijde van de korte en voor de rest allemaal kleintjes. Nagenoeg geen torque-steer. En ik denk sowieso dat dit bij een sprint veel gevoeliger is als bij een circuitdag ivm je altijd al een gangetje hebt en nooit vanuit stilstand hoeft op t trekken. Ik merkte wel dat ik met Mn oude asjes vreselijk veel torque steer had. De conclusie daarvan is dat er heel veel speling op de homokineten zat (inwendig). Dus ik zou zorgen dat alles in orde is en dan zou ik me niet teveel druk maken over een gedeelde as ofniet. Wat ik ook had gedaan is de rubbers van het stuurhuis vervangen door stijvere. Dit kan ook wat torque steer verminderen, maar zoveel verschil in hardheid was t ook weer niet. Alleen fris zegmaar.
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 30-07-2017 11:02
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07
Ik moet zeggen dat de gedeelde as daadwerkelijk effect heeft op het verminderen van het torque steer.
Heb gereden met een korte en lange as met dikke homokineten aan beide zijden en nu met de opmaat gemaakte gedeelde as (ook dik aan de wielzijde).
Dit wel op een LET in een B met 500+ pk en een F28 met Quaife.
Heb gereden met een korte en lange as met dikke homokineten aan beide zijden en nu met de opmaat gemaakte gedeelde as (ook dik aan de wielzijde).
Dit wel op een LET in een B met 500+ pk en een F28 met Quaife.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!