corsa a c20let project

post hier je corsa A project.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Galhetas1982
Berichten: 7
Lid geworden op: 25-07-2016 23:08

R.G. Tech Corsa Rwd

#401 Bericht door Galhetas1982 » 08-10-2017 12:13

kan iemand toevalig zeggen wat welke versnelling back het beste zou zijn voor het ombouw naar rwd

Corsááá
Starter
Berichten: 26
Lid geworden op: 10-10-2016 11:43

#402 Bericht door Corsááá » 09-10-2017 13:10

Mooi setje remmen :love:
Maar er zitten geen stofrubbers op/in, wel seals.
In bezit:
C-kadett sedan c20xe
Corsa D GSI
Corsa A1 1200

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#403 Bericht door prs » 11-10-2017 00:25

Corsááá schreef: Maar er zitten geen stofrubbers op/in, wel seals.
ja dat bedoel ik :eek: :D

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#404 Bericht door prs » 15-10-2017 01:21

inmiddels begonnen aan het rdw klaar maken van de corsa :)
Afbeelding

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#405 Bericht door Ewous » 15-10-2017 08:56

Lekker bezig yes . Moet er veel aan gebeuren?
Corsa a2 c13n '89

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#406 Bericht door prs » 16-10-2017 00:00

Ewous schreef:Lekker bezig yes . Moet er veel aan gebeuren?
best wel ja.. het originele front was vervangen door een buis. ik denk dat ze dit bij het rdw niet erg leuk gaan vinden(kreukel zones enz.).
ik heb dus een nieuw front gekocht zonder de steunbalk omdat ik deze niet kan plaatsen door de buis in het front. hiervoor moet ik dus zelf wat plaatwerk creëren..
verder had de wagen geen remleidingen en hoofdremcilinder. hiervoor heb ik dus zoveel mogelijk originele onderdelen gebruikt en voor de achteras nieuwe leidingen gemaakt ivm. hydraulische handrem.
de stoelen pasten niet rechtstreeks op de voorzieningen die in de wagen zitten. daarnaast paste ook de gordels niet meer op de plekken die zijn voorzien.
de motorkap moet ik voorzien van nieuwe steunen(scharnieren zijn weg ivm. rolkooi). en verder moet het complete brandstofsysteem opnieuw.

en dan het ergste van alles... het is allemaal alleen maar om een andere motor op kenteken te krijgen :cry: uiteindelijk slijp ik het front er weer af, wordt de complete remmerij en brandstofsetup vervangen, stoelen opnieuw plaatsen(lager) en waarschijnlijk andere gordels(6punts ipv. 4 punts). maarja ''hobby'' hé :eek:

Ewous
Fanatieke Poster
Berichten: 162
Lid geworden op: 24-11-2010 08:08

#407 Bericht door Ewous » 16-10-2017 18:26

Haha ja je moet er wat voor over hebben.
Corsa a2 c13n '89

LeonStr
Site Admin
Berichten: 3259
Lid geworden op: 25-05-2010 22:44

#408 Bericht door LeonStr » 17-10-2017 07:43

Dat is wel klote zeg, maar ja, inderdaad hobby :W
Corsa A1 '87 (3L V6) Project

Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#409 Bericht door prs » 20-10-2017 23:53

prs schreef:
Barrythefirst schreef:Ga je 2 motoren inbouwen? (al a Boost Beast)
waarom zou je dat willen doen cheer up



ik heb idd een let motor staan, voorlopig zal ik ff de xe erin hangen en daarna zien we het wel...
zou het dan toch... :o

Afbeelding

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#410 Bericht door prs » 31-12-2017 01:43

momenteel druk bezig met rdw klaarmaken:

stoelen en gordels gemonteerd.

Helaas is het wat meer werk als verwacht, zo zijn de originele sparco pro2000 stoelen waren toch wat breder als de qsp replica's waardoor de boutgaten niet overeen kwamen. Hierdoor paste ook de gordel montagepunten niet meer. Tijdelijke oplossingen aangebracht aangezien alles terug wordt aangepast na de rdw keuring.

Afbeelding

Een ''china'' handrem besteld en de chineese replica remcilinder gelijk in de prullenbak gegooid, wat een rommel! Als je met zulke meuk gaat rijden dan vraag je om ongelukken :neutral: .
Gelijk maar even vervangen door een AP remcilinder, zo'n losse cilinder kost 6xzoveel als een complete handrem met cilinder uit china, maar dat prijsverschil is dus niet alleen gebaseerd op het merknaampje :lol: .
Daarnaast ook de constructie wat verstevigd aangezien de kwaliteit van de constructie en de toegepaste hardware (bouten/moeren) ook maar matig was.
Alle remleidingen zover mogelijk uitgevoerd met orginele leidingen en alles wat aangepast moest worden met koperleidingen. Ook dit wordt met de tijd verwisseld :W
Afbeelding


de leidingen moet ik nog vastzetten met P-clips en de doorvoeren voorzien van rubbers.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”