corsa a c20let project
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25-07-2016 23:08
R.G. Tech Corsa Rwd
kan iemand toevalig zeggen wat welke versnelling back het beste zou zijn voor het ombouw naar rwd
-
- Starter
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 10-10-2016 11:43
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
best wel ja.. het originele front was vervangen door een buis. ik denk dat ze dit bij het rdw niet erg leuk gaan vinden(kreukel zones enz.).Ewous schreef:Lekker bezig yes . Moet er veel aan gebeuren?
ik heb dus een nieuw front gekocht zonder de steunbalk omdat ik deze niet kan plaatsen door de buis in het front. hiervoor moet ik dus zelf wat plaatwerk creëren..
verder had de wagen geen remleidingen en hoofdremcilinder. hiervoor heb ik dus zoveel mogelijk originele onderdelen gebruikt en voor de achteras nieuwe leidingen gemaakt ivm. hydraulische handrem.
de stoelen pasten niet rechtstreeks op de voorzieningen die in de wagen zitten. daarnaast paste ook de gordels niet meer op de plekken die zijn voorzien.
de motorkap moet ik voorzien van nieuwe steunen(scharnieren zijn weg ivm. rolkooi). en verder moet het complete brandstofsysteem opnieuw.
en dan het ergste van alles... het is allemaal alleen maar om een andere motor op kenteken te krijgen :cry: uiteindelijk slijp ik het front er weer af, wordt de complete remmerij en brandstofsetup vervangen, stoelen opnieuw plaatsen(lager) en waarschijnlijk andere gordels(6punts ipv. 4 punts). maarja ''hobby'' hé :eek:
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
momenteel druk bezig met rdw klaarmaken:
stoelen en gordels gemonteerd.
Helaas is het wat meer werk als verwacht, zo zijn de originele sparco pro2000 stoelen waren toch wat breder als de qsp replica's waardoor de boutgaten niet overeen kwamen. Hierdoor paste ook de gordel montagepunten niet meer. Tijdelijke oplossingen aangebracht aangezien alles terug wordt aangepast na de rdw keuring.
Een ''china'' handrem besteld en de chineese replica remcilinder gelijk in de prullenbak gegooid, wat een rommel! Als je met zulke meuk gaat rijden dan vraag je om ongelukken :neutral: .
Gelijk maar even vervangen door een AP remcilinder, zo'n losse cilinder kost 6xzoveel als een complete handrem met cilinder uit china, maar dat prijsverschil is dus niet alleen gebaseerd op het merknaampje :lol: .
Daarnaast ook de constructie wat verstevigd aangezien de kwaliteit van de constructie en de toegepaste hardware (bouten/moeren) ook maar matig was.
Alle remleidingen zover mogelijk uitgevoerd met orginele leidingen en alles wat aangepast moest worden met koperleidingen. Ook dit wordt met de tijd verwisseld :W
de leidingen moet ik nog vastzetten met P-clips en de doorvoeren voorzien van rubbers.
stoelen en gordels gemonteerd.
Helaas is het wat meer werk als verwacht, zo zijn de originele sparco pro2000 stoelen waren toch wat breder als de qsp replica's waardoor de boutgaten niet overeen kwamen. Hierdoor paste ook de gordel montagepunten niet meer. Tijdelijke oplossingen aangebracht aangezien alles terug wordt aangepast na de rdw keuring.
Een ''china'' handrem besteld en de chineese replica remcilinder gelijk in de prullenbak gegooid, wat een rommel! Als je met zulke meuk gaat rijden dan vraag je om ongelukken :neutral: .
Gelijk maar even vervangen door een AP remcilinder, zo'n losse cilinder kost 6xzoveel als een complete handrem met cilinder uit china, maar dat prijsverschil is dus niet alleen gebaseerd op het merknaampje :lol: .
Daarnaast ook de constructie wat verstevigd aangezien de kwaliteit van de constructie en de toegepaste hardware (bouten/moeren) ook maar matig was.
Alle remleidingen zover mogelijk uitgevoerd met orginele leidingen en alles wat aangepast moest worden met koperleidingen. Ook dit wordt met de tijd verwisseld :W
de leidingen moet ik nog vastzetten met P-clips en de doorvoeren voorzien van rubbers.