Opel Corsa TR 1.2S luxus - update netjes maken
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 26-05-2010 14:32
Weer een update. Voor het zicht weinig gedaan, maar toch druk geweest.
De bodem helemaal gecheckt, al het roest weg gehaald, alle naden, dorpels, luchtgaten en oppervlakten roestvrij gemaakt en in de smeer/spuit tectyl gezet. Wat een takke werk zonder brug :o
Links netjes, rechts nog vies.
Achterkant
Nu is de bodem strak, dit moet je maar geloven zonder foto :W
De motorruimte schoner maken. dit had ik al met Dasty, wasbenzine en staalborstels gedaan. Het was echter nog niet schoon. Nu met Terpentine in de weer geweest. Hier een tussentijdse foto van de progress.
Motorsteunen in de lak
Stabilisatorstang met rubbers uitzoeken, om de stabistang en draagarmen te laten coaten.
Rechte stuk stabilisator stang, met nieuw rubber (ff passen). Het was heel pittig om de kop (die aan de keienvanger vast komt) los te krijgen. Deze zat muurvast. trok bijna de werkbank van de muur :-D
Direct bezig geweest met de draagarmen, hier het verschil tussen corsa a en b (de b is de middelste / de verstevigde). De b is een paar cm langer en het gat van de rubbers is groter. Ik had het rubber eruit gesneden, had ik speling op mijn PU rubber. Bij de andere armpjes niet.
De stangen en armen zijn naar de straler en coater. Die komen binnenkort netjes terug.
Grofweg de planning:
- motorruimte schoon maken
- motorruimte klaar maken voor c20xe (deuk en steunen)
- motor passen (kabelboom, tank en alles)
- motor er weer uit
- auto spuit klaar maken (schuren en plamuren)
- opbouwen
- keuren
Rijden! 8)
De bodem helemaal gecheckt, al het roest weg gehaald, alle naden, dorpels, luchtgaten en oppervlakten roestvrij gemaakt en in de smeer/spuit tectyl gezet. Wat een takke werk zonder brug :o
Links netjes, rechts nog vies.
Achterkant
Nu is de bodem strak, dit moet je maar geloven zonder foto :W
De motorruimte schoner maken. dit had ik al met Dasty, wasbenzine en staalborstels gedaan. Het was echter nog niet schoon. Nu met Terpentine in de weer geweest. Hier een tussentijdse foto van de progress.
Motorsteunen in de lak
Stabilisatorstang met rubbers uitzoeken, om de stabistang en draagarmen te laten coaten.
Rechte stuk stabilisator stang, met nieuw rubber (ff passen). Het was heel pittig om de kop (die aan de keienvanger vast komt) los te krijgen. Deze zat muurvast. trok bijna de werkbank van de muur :-D
Direct bezig geweest met de draagarmen, hier het verschil tussen corsa a en b (de b is de middelste / de verstevigde). De b is een paar cm langer en het gat van de rubbers is groter. Ik had het rubber eruit gesneden, had ik speling op mijn PU rubber. Bij de andere armpjes niet.
De stangen en armen zijn naar de straler en coater. Die komen binnenkort netjes terug.
Grofweg de planning:
- motorruimte schoon maken
- motorruimte klaar maken voor c20xe (deuk en steunen)
- motor passen (kabelboom, tank en alles)
- motor er weer uit
- auto spuit klaar maken (schuren en plamuren)
- opbouwen
- keuren
Rijden! 8)
Opel Corsa TR 1.2S LUXUS '85
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 26-05-2010 14:32
Bij deze dan een update!
Ik had het een en ander laten stralen. Hier een foto van een draagarm en een stuk van de dikke stabistang. de rest laat ik netjes in het plastic :-D
Verder had ik het blok wat netter gemaakt;
Blok eronder, auto omhoog
Hier gaat het blok er in, met de mensen (uuh motor) takel van Leon.
Leon even lachen voor de foto :D
Passen en meten allemaal...
De veerpootbrug gaat iig niet helemaal passen
Hier moet nog wat ruimte gecreeerd worden...
Het eindresultaat wordt....
Leon heeft ondertussen de veerpoot passen gemaakt, thanks! yes
Goed nu de hele zooi er weer uit.
Nu komt het takkewerk, de motorruimte schoon maken en dan roestvrij maken...
Dit was al na een schoonmaakbeurt :eek:
Work in progress...
Toch besloten om een deuk maken. Ook al leek dit niet nodig. Gezien dat we toch nog wat meer moeten afhangen bij de bak.
Direct een gat gemaakt voor de doorvoer van de kabelboom voor de ecu.
De deuk word van de week gelast.
Nu dus nog verder met roest verwijderen... Dan de auto schuren en een beetje haast maken ook. Ik wil snel de auto gespoten hebben...
Ik had het een en ander laten stralen. Hier een foto van een draagarm en een stuk van de dikke stabistang. de rest laat ik netjes in het plastic :-D
Verder had ik het blok wat netter gemaakt;
Blok eronder, auto omhoog
Hier gaat het blok er in, met de mensen (uuh motor) takel van Leon.
Leon even lachen voor de foto :D
Passen en meten allemaal...
De veerpootbrug gaat iig niet helemaal passen
Hier moet nog wat ruimte gecreeerd worden...
Het eindresultaat wordt....
Leon heeft ondertussen de veerpoot passen gemaakt, thanks! yes
Goed nu de hele zooi er weer uit.
Nu komt het takkewerk, de motorruimte schoon maken en dan roestvrij maken...
Dit was al na een schoonmaakbeurt :eek:
Work in progress...
Toch besloten om een deuk maken. Ook al leek dit niet nodig. Gezien dat we toch nog wat meer moeten afhangen bij de bak.
Direct een gat gemaakt voor de doorvoer van de kabelboom voor de ecu.
De deuk word van de week gelast.
Nu dus nog verder met roest verwijderen... Dan de auto schuren en een beetje haast maken ook. Ik wil snel de auto gespoten hebben...
Opel Corsa TR 1.2S LUXUS '85
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
- Hakkie
- Site Admin
- Berichten: 2187
- Lid geworden op: 30-08-2008 14:03