Ok ik gebruik de rechthoekige tuimelaars. Zien er toch wat beter uit, geen slijtage e.d. En qua kosten maakt het weinig uit... Ik ga toch niet 't circuit ermee op en ze doen 't in principe ook prima in mijn c14nz... (die ik de afgelopen periode toch echt op z'n flikker heb gegeven).
Afijn, volgende vragen:
- Zijn de drijfstangbouten/krukaslager bouten rekbouten? aka Moet ik ze vernieuwen of zijn ze herbruikbaar? (dus zeg maar alle bouten rondom de krukas, welke zijn herbruikbaar?)
- Zijn de bouten waarmee het vliegwiel vast zit herbruikbaar?
- Mochten er bouten zijn die niet herbruikbaar zijn, zijn ze te krijgen via Opel? En wat kosten ze +/-?
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Wat is de beste methode om olieresten uit de krukas en nokkenas te krijgen? Hij ligt al weken in de koudontvetter, soms met een compressor schoongespoten. Ik gokte erop dat dit de beste methode is?
- Wat moet ik doen bij het plaatsen van gloednieuwe hydraulische stoters? Moeten die eerst in een bak warme/hete motorolie? Of gewoon plaatsen en de auto starten zonder een aangesloten ECU? (zodat de olie flink rond kan pompen op de startmotor).
- Ik wou alle onderdelen monteren met behulp van zo'n oliespuitje en flink wat olie overal in drukken, beste methode gok ik?
- Zijn er nog speciale methodes om een carterpakking te monteren? (Bij m'n OHV moest ik de kurkpakking bijv. in de olie laten weken anders was ie te kort?)
- Tapeinden van de in/uitlaatspruitstukken zijn gewoon herbruikbaar als ze netjes zijn gok ik? Ik heb stalen bouten met verkoperde moeren.
- Mijn zuigers hebben iets wat slijtage aan de zijkanten van de zuiger. Ik vermoed dat ze gekanteld hebben in het verleden. Maar ik kan geen schade zien aan de hoonsporen in het onderblok. Moet ik hier nog zorgen om gaan maken?
- Ik herbruik de oliepomp van een C14NZ, grofweg omdat de tandwielen daarin niet versleten zijn (gemeten met voelermaatje). Neem aan dat de oliepomp dezelfde opbrengst heeft als die van een C16SE?