Harness bar corsa a

Bericht
Auteur
krsa2000
Starter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-07-2011 12:38

Harness bar corsa a

#1 Bericht door krsa2000 » 01-01-2014 13:47

Het was een gepriegel... Maar hij zit er in!

Ik heb tot nu toe geen andere corsa a-tjes gezien met een harness bar,
ben ik misschien de eerste?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#2 Bericht door pastry » 01-01-2014 14:14

ik heb het inderdaad nog nooit gezien. wat is het doel van die harmness bar?
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

krsa2000
Starter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-07-2011 12:38

#3 Bericht door krsa2000 » 01-01-2014 14:18

pastry schreef:ik heb het inderdaad nog nooit gezien. wat is het doel van die harmness bar?
Dient voornameijk voor het juist bevestigen van je 3/4 punts gordels (juiste hoek & zo kort mogelijk riem lengte)

En, ik vindt het wel leuk uitzien! :-D
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#4 Bericht door insane31 » 01-01-2014 20:58

dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

krsa2000
Starter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-07-2011 12:38

#5 Bericht door krsa2000 » 01-01-2014 21:02

insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

Ik heb me hier aan gehouden:

Afbeelding

Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?

Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?

Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#6 Bericht door prs » 01-01-2014 21:46

moeten je gordels achter de stoel niet in een kruis zitten?

krsa2000
Starter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-07-2011 12:38

#7 Bericht door krsa2000 » 01-01-2014 21:52

prs schreef:moeten je gordels achter de stoel niet in een kruis zitten?
Volgens mij is 't een mag wel/hoeft niet verhaal.
Ik dacht dat alleen bij hans systemen verplicht was...
Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#8 Bericht door max » 02-01-2014 08:42

Mooi systeem.

Een andere optie was een buis direct op de juiste hoogte in de hoofdbeugel te lassen. Daarmee heb je hetzelfde effect met bijkomend voordeel dat je gordels nog korter zijn.

Voordeel van dit systeem is dat je niets hoeft te lassen. Waar heb je die vandaan?

Bij velen zitten de gordels die over de schouder gaan in een te grote hoek naar beneden. Bij een crash kan dit tot gevolg hebben dat je rugwervels in elkaar worden gedrukt.

krsa2000
Starter
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-07-2011 12:38

#9 Bericht door krsa2000 » 02-01-2014 09:00

Corsa A C20XE -Money Pit & Daily
Merc C180 -Daily vd Vrouw
Yamaha FZR600 -Retro Racer & Daily
Suzuki GS500E -Café Racer

insane31
Forum junkie
Berichten: 579
Lid geworden op: 20-09-2010 20:23

#10 Bericht door insane31 » 03-01-2014 01:28

krsa2000 schreef:
insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

Ik heb me hier aan gehouden:

Afbeelding

Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?

Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?

Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
bij ons in het stockcarracen moet de gordel licht naar beneden lopen of tot maximaal 20° naar beneden, maar zeker niet omhoog.
wat betreft de gordels rond de buis, deze kunnen bewegen over de buis wat slijtplekken tot gevolg kan hebben. dit word een zwak punt waarbij de gordel kan breken bij een crash

Plaats reactie

Terug naar “Interieur/ Exterieur”