Versnelling's bak 4 uitbouwen en de 5 bak inbouwen ? How to?

De oer corsa

Moderators: freek corsa, Aapje

Plaats reactie
Bericht
Auteur
CorsaTR
Fanatieke Poster
Berichten: 209
Lid geworden op: 30-09-2009 19:22

#81 Bericht door CorsaTR » 18-01-2014 12:25

Ik wil het schakelmechanisme binnenkort ook aan gaan passen omdat ik het 3 jaar geleden al lastig afstellen vond. In zijn achteruit gaat hij prima en de 5 pakt hij ook wel maar het voelt niet zoals de andere versnellingen.

Nu lees ik dat je het onderste gat moet gebruiken om de 5 beter te pakken te krijgen.

Als ik nu de stang aanpas met een m10 schroefdraad deel moet ik toch 2x Kogelgewricht M10 x 35 hebben en daarbij zitten de kogelkoppen?
Zoals hieronder:

http://www.berghspecialproducts.nl/beve ... 10R35VZ001

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#82 Bericht door Gonzo » 18-01-2014 20:44

CorsaTR schreef:Ik wil het schakelmechanisme binnenkort ook aan gaan passen omdat ik het 3 jaar geleden al lastig afstellen vond. In zijn achteruit gaat hij prima en de 5 pakt hij ook wel maar het voelt niet zoals de andere versnellingen.

Nu lees ik dat je het onderste gat moet gebruiken om de 5 beter te pakken te krijgen.

Als ik nu de stang aanpas met een m10 schroefdraad deel moet ik toch 2x Kogelgewricht M10 x 35 hebben en daarbij zitten de kogelkoppen?
Zoals hieronder:

http://www.berghspecialproducts.nl/beve ... 10R35VZ001
Het stangetje en kogelkoppen zijn M8, de onderste 2 kogelkoppen van het mechaniek zijn M10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Corsa A1 ”