distributieriem
Moderators: freek corsa, Aapje
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01-03-2009 16:31
distributieriem
Hallo Forum....
Zojuist is de distributieriem kapot gegaan ( volgens de wegenwacht )
Weet iemand hoe dit defect te repareren is... wat moet er allemaal gedemonteerd worden om deze riem te vervangen... wat zijn ongeveer de kosten ?
Alvast dank voor de tips
Zojuist is de distributieriem kapot gegaan ( volgens de wegenwacht )
Weet iemand hoe dit defect te repareren is... wat moet er allemaal gedemonteerd worden om deze riem te vervangen... wat zijn ongeveer de kosten ?
Alvast dank voor de tips
Corsa Rules
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01-03-2009 16:31
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30-09-2009 19:22
distributie vervangen is het werk niet.
Luchtfilter eraf, dynamo aan de kant met de riem eraf.
Distributiekap eraf en je haald de poulies zo los.
Nieuwe distributieriem kost ook maar een paar tientjes.
Luchtfilter eraf, dynamo aan de kant met de riem eraf.
Distributiekap eraf en je haald de poulies zo los.
Nieuwe distributieriem kost ook maar een paar tientjes.
Corsa TR 1.2s 1984:
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
Ik zou eerst kijken of het je D.riem is. De ANWB zullen het in dit geval wel bij het juiste eind heb, het is vrij makkelijk te controleren, maar ze schrijven altijd van alles op waarvan de helft fout is.
Dan zou ik een nieuwe riem erop zetten alles op tijd, starten. Dan hoor je gauw genoeg of het einde verhaal is, je kan geluk hebben je zal niet de eerste zijn.
Als het dat niet is zou ik je kop er vanaf halen want dat stelt drie keer niks voor of je een corsa A of B hebt maakt niet veel uit.
Dan zou ik een nieuwe riem erop zetten alles op tijd, starten. Dan hoor je gauw genoeg of het einde verhaal is, je kan geluk hebben je zal niet de eerste zijn.
Als het dat niet is zou ik je kop er vanaf halen want dat stelt drie keer niks voor of je een corsa A of B hebt maakt niet veel uit.
LEICHTBAU MOTORSPORT
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11-01-2010 08:47
Sja, als je zeker weeet dat de kleppen nog goed zijn is een nieuwe distributieriem voldoende.da viking schreef:Dank je voor je reactie, maar moet er ook iets met de cilinderkop gebeuren ... ik hoor de meest uiteenlopende reacties .
:D
Enige probleem: 9 van de 10 keer weet je niet zeker of ze nog goed zijn en zal de complete kop van de motor af moeten om te controleren of de klepstangen en kleppen nog recht zijn.
Dat kost tijd...
En als je kleppen stuk zijn, zullen er nieuwe in moeten, mogelijk met nieuwe klepvolgers/stoters.
In het ergste geval moeten de buisjes waar de stangen van de kleppen doorheen gaan ook nog er uit geperst worden omdat die dan van binnen zijn beschadigd.
Met alleen de riem laten vervangen bij de dealer ben je misschien 50 tot 100 euro kwijt (materialen + man-uren).
Als je de hele kop na moet laten kijken ben je al snel 400 euro kwijt omdat dat heel arbeidsintensief werk is.
Mocht er iets stuk zijn, dan kan je snel gaan rekenen op 1000 of meer euro.
Oftewel: de reacties houden verband, jij ziet alleen het verband er niet tussen ;)
Edit: nog een "oftewel". Als er echt iets stuk is, is het goedkoper om een ander motorblok er in te laten hijsen.
Een 2dehands 1.2 liter Corsa blokje kost je misschien 100 euro voor een heeeel goeie. Dan een paar uurtjes werk er tegenaan @ dealer en je bent voor 300 a 400 euro klaar (berekend op een arbeidsloon van 75 euro per uur)
Opel Corsa A3 1.4i Sedan C14NZ '91 - Roest in vrede... :'(
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 02-01-2010 19:59
Klepgelieders en stoters zal wel niet bij een 1.2 motor, komt zelden bij dit soort motoren voor (zeg nooit nooit). Maar 100 euro voor een andere 1.2 zal je toch alle filters moeten vervangen en de D.riem bij de meeste is hier geen historie over bekend. Soms is het beter om iets te houden waarvan je weet dat het goed is...(was)
LEICHTBAU MOTORSPORT